AzamAyuAlishaAyra

AzamAyuAlishaAyra
My Humble Family

Sunday 31 May 2015

Berkelah di Sungai congkak dengan bffs tercinta

Ayu ni pantang betul kalau orang ajak berkelah. Nak- nak kalau ke waterfall atau sungai. Kalau ke pantai tu slow la sikit.

Ayu suka ke waterfall atau sungai sebab satu, cuaca sejuk, sebab dalam hutan yang banyak pokok-pokok, dua, air dia pun sejuk dan nyaman dan sebab ke tiga, sebab anak-anak pun suka.

Bila kawan-kawan geng sekolah ajak berkelah, Ayu apa lagi, terusla minta izin dengan Azam. Azam tiada di Kajang, dia balik kampung uruskan hal-hal di sana. Dah Azam bagi green light, apa lagi..zasss kami sampai ke Sungai Congkak, Hulu Langat.

Plan asal, nak berkumpul pukul 11 dan sampai di sana pukul 12. Jarak dari Kajang ke Sungai Congkak ni tidak la jauh, dalam 35km je lebih kurang.

Macam- macam tempat kami singgah untuk membeli bekalan, jalan pula jammed, akhirnya kami sampai pada pukul 3 petang. Hahaha, inilah di katakan janji melayu. 

Nasib baik 3 jam yang kami ada sempatla kami berbbq dan mandi manda puas-puas. Alisha bad mood sikit hari ni sebab dia di gigit semut, biasalah, manja. So dia merajuk taknak mandi. Si Ayra pulak, sampai tak mau mummy, punya la seronok mandi dengan auntie-auntienya.

Seriously Ayu suggest kalau korang nak berkelah kat sini. Memang sangat- sangat best. Sepanjang sungai ini ada di sediakan chalet- chalet untuk anda yang ingin menginap dan menikmati suasana nyaman. Sayangnya Ayu lupa nak snap pics chalet- chalet tu.

Apa-apa pun, memang sangat-sangat enjoy. Thank you girls...syg korang ketat2 sampai lemas...

All of us
Friendship dari zaman sekolah menengah. 18 tahun dah berkawan. 2 orang MIA.
Syok sangat, air sejuk, tidak dalam, sesuai bawa anak-anak
Yahooooo...
Sesi berbbq
Siapkan khemah comel untuk senang breastfeed dan tukar baju

No comments:

Post a Comment