AzamAyuAlishaAyra

AzamAyuAlishaAyra
My Humble Family

Sunday 28 June 2015

Berbuka puasa di Cibiuk Taman Kajang Putra

Alhamdullilah, rezeki hari ini. Dapatlah kami berbuka puasa di Rumah Makan Cibiuk yang terletak di No. 1G, Jalan Putra 6, Taman Putra Kajang, Selangor, 43000 Kajang, Malaysia. Nak cari dia senang je, dekat exit tol sungai Ramal. 

Ini merupakan kali kedua Ayu dan keluarga makan di sana semenjak ianya di buka pada tahun 2012. Bukan apa, tekak dah terbiasa dengan Wong Solo, jadi masa first time pegi sana, Ayu tak serasi dengan menu-menunya. Tak kena selera. Sebab tulah bila Azam ajak makan di Cibiuk je, Ayu akan tolak mentah-mentah.

Tapi bila asyik tengok news feed kawan-kawan memuji Cibiuk, dan bila Azam berbuka puasa di luar hari ni. Terus tergerak nak cuba balik makan di sana.

Sebelum call untuk booking meja,Ayu siap membaca banyak blog- blog yang review Cibiuk dan 90% memuji. Jadi, selepas mendapat persetujuan daripada Azam. Pantas Ayu mendail number telefon Cibiuk. Alhamdullilah, rezeki, masih ada meja kosong.

Tepat pukul 6 kami keluar rumah, singgah pasar Ramadhan dulu. Selepas puas berjalan dan beli kuih muih, kami terus ke Cibiuk. Kami sampai lebih kurang pukul 6.50 petang.

Cibiuk fully book hari ini. Semua meja penuh, malah di luar pun ada orang. Yang menarik di Cibiuk ni ialah kaunter ulam dan sambal. Semuanya percuma, ambiklah banyak mana korang suka. Dan  pilihan yang di sediakan juga banyak.

Untuk hari ini Ayu mencuba Nasi Bakar Pulen Komplit manakala Azam mencuba Nasi Timbel Komplit Ayam Bakar. Serious, lepas makan, Ayu admit. This is one of the best Indonesian Cuisine di Kuala Lumpur. Especially sambal-sambal dia.

Bagi Azam pula, dia sukakan nasinya. Cuma kurang berkenan dengan rasa ayam bakar yang agak manis. Biasa dia suka makan set ayam goreng atau ayam penyet jika menikmati Indonesian Cuisine, tapi ntah mengapa hari ni Ayu terpesan set ayam bakar.

Selain 2 set di atas, ayu tambah sup tulang dan nasi putih untuk Alisha dan Ayra. Alhamdullilah, habis diorg makan nasi dengan sup. Dan untuk desert, Ayu pesan pisang cheese. Sebab banyak review kata wajib cuba. Setelah mencuba, kami pun decide pisang cheese ini memang menu yang wajib di cuba.

Alhamdullilah, selesai sudah berbuka untuk hari ke 11. Semoga kami di beri peluang untuk berpuasa penuh tahun ini...insyaAllah, amin.

Thank you for reading.

Ni pandangan dari depan restaurant.
Suasana di dalam Rumah Makan Cibiuk semalam
Kaunter ulam-ulaman dan sambal-sambal
Antara sambal yang Ayu pilih
Nasi Bakar Pulen Komplit
Nasi Timbel Komplit Ayam Bakar
Sup tulang untuk anak-anak
Ayra duk sibuk makan ulam-ulam
Menu wajib cuba, pisang cheese

No comments:

Post a Comment