AzamAyuAlishaAyra

AzamAyuAlishaAyra
My Humble Family

Wednesday 8 April 2015

Aroi Boat Thai Noodle & Street Food Cyberjaya

A must place to go if you love Thai Food. Nak- nak kalau suka makan pulut mangga. Boat thai noodle ni bukan la benda baru pun di Malaysia ni. Dah banyak restoran yang bertemakan thai noodle di seluruh lembah Klang.
Tapi di sebabkan ada kawan di facebook share dan suggest. Kami pun, cubalah. Plus, Kajang ke Cyberjaya pun dan 16kilometer je. Apa salahnya mencuba. Ye tak?
By the way, sedikit info pasal restoran ni. Terletak di Shafbury Square, Cyberjaya di level G. Dari jalan raya dan boleh nampak restoran ni.  Di buka setiap hari dari 11.30 pagi ke 9.30 malam. Kalau nak senang. Guna je waze.
Di sana, kami mencuba ke tiga- tiga jenis noodle yang di tertera di dalam menu. Chicken Glass Noodle Soup, Beef Glass Noodle Soup dan Tom Yum Glass Noodle Soup. Rasanya, semua sedap. Memang suggest sangat- sangat cuba ke tiga- tiga.  Tapi favorite Ayu, rasanya Chicken Glass Noodle Soup. Anak- anak pun suka. Memang rasa original thai ala- ala makan kt Hatyai, Thailand.
Kalau korang makan di sana, tidak lengkap kalau tidak mencuba Manggo Sticky Rice dan Thai Ice Tea. Semuanya sedap.
Setiap mangkuk hanyalah RM1.90, tapi kuantitinya agak sedikit. Jadi setiap orang akan makan dalam 3 ke 10 mangkuk seorang. Tertakluk kepada selera dan kemampuan masing- masing.
Di sini Ayu sertakan gambar-gambar untuk rujukan. Selamat menjamu mata.





Senarai menu yang menyelerakan
Ni antara menu pilihan kami.
Daddy's little girl
Ni menu wajib cuba, memang superb. 
Yum yum 
Ni je termampu.... 

No comments:

Post a Comment