AzamAyuAlishaAyra

AzamAyuAlishaAyra
My Humble Family

Wednesday 9 November 2016

Azka Danial Iman- My 3rd Child

Alhamdullilah, pada tarikh 8 Jun 2016 Ayu selamat melahirkan seorang bayi lelaki di Hospital Serdang, Selangor. Bayi yang di namakan Azka Danial Iman di lahirkan dengan berat 3.37kg pada pukul 1.14pagi di bulan Ramadhan.

Nama Azka yang bermaksud kemajuan di pilih sempena gabungan nama suami Ayu dan arwah bapanya iaitu Nor Azam Bin Karap. Manakala Danial adalah nama yang sudah lama di simpan oleh Ayu sedari di zaman sekolah. Manakala Iman ialah nama yang sama dengan kakak-kakaknya.

Kalau nak cerita bab mengandung dan melahirkan Azka...adui, panjangnya. Sejak mengandungkan Azka, Ayu memang mengalami alahan yang teruk. Asyik muntah-muntah, cepat letih dan mengantuk. Biasa Ayu alahan hanya pada 16minggu pertama kehamilan. Tapi masa Azka, Ayu alahan sampai 18minggu. Sejak dari tulah blog ni berhabuk. Lama mummy tidak menulis diary untuk anak-anak mummy.

Selepas alahan berlalu, alhamdullilah, semuanya berjalan lancar. Biasalah, masalah hb rendah dan sakit-sakit biasa orang mengandung tu, Ayu lalui dengan tenang.

Ops hampir terlupa. Masa di minggu ke 16, Ayu pernah terjatuh terduduk. Masa di Kelantan. Kesan dari tersepak luggage bag. Adui, seminggu jugalah Ayu menanggung sakit. Nasib baik baby tiada apa-apa.

Kisah melahirkan si hero ni Ayu cerita di entry yang lain. Tak larat pula nak tulis panjang-panjang.

By the way, mummy, daddy, Kakak Alisha dan Kakak Ayra loves you so much Azka...welcome to the family.

No comments:

Post a Comment